Listing 1 - 10 of 130 << page
of 13
>>
Sort by

Book
Développement et fonctionnement cognitifs : vers une intégration
Author:
ISBN: 2130500595 Year: 1999 Publisher: Paris PUF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Cognition

Social context and cognitive performance : towards a social psychology of cognition
Authors: ---
ISBN: 0863777848 Year: 1999 Publisher: Hove : Psychology,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Psychologie cognitive
Author:
ISBN: 2804132218 9782804132217 Year: 1999 Publisher: Paris : De Boeck Université,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The scientist in the crib : minds, brains, and how children learn
Authors: --- ---
ISBN: 0688159885 Year: 1999 Publisher: New York : William Morrow & Co.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Apprendre dans l'interaction: analyse des médiations sémiotiques
Author:
ISBN: 2864809257 9782864809258 Year: 1999 Publisher: Nancy: Presses universitaires de Nancy,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Conceptual development : Piaget's legacy
Author:
ISBN: 0805825002 Year: 1999 Publisher: Mahwah (N.J.) : Lawrence Erlbaum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cognitive science
Authors: ---
ISBN: 9780080488509 0080488501 128092750X 9781280927508 9786610927500 6610927502 0126017301 9780126017304 Year: 1999 Publisher: San Diego : Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The interdisciplinary field of cognitive science brings together elements of cognitive psychology, mathematics, perception, and linguistics. Focusing on the main areas of exploration in this field today, Cognitive Science presents comprehensive overviews of research findings and discusses new cross-over areas of interest. Contributors represent the most senior and well-established names in the field. This volume serves as a high-level introduction, with sufficient breadth to be a graduate-level text, and enough depth to be a valued reference source to researchers.


Book
Pour comprendre Jean Piaget
Author:
ISBN: 2100032003 2100490419 9782100032006 Year: 1999 Publisher: Paris : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ecological approaches to cognition : essays in honor of Ulric Neisser
Authors: --- --- ---
ISBN: 0805827293 Year: 1999 Publisher: Mahwah, N. J. London Lawrence Erlbaum Associates

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

#PBIB:2002.1 --- Cognition --- Congresses


Book
Le Cognitif en didactique des mathématiques
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Montréal : Presses de l'Université de Montréal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Que peut-on apprendre des conduites des élèves en situation d'enseignement des mathématiques ? Que révèlent les interactions enseignant-élèves ? Ou, pour le dire en termes de didactique, quelle place occupe le cognitif dans les situations d'enseignement ? C'est à cette question, dans les multiples aspects qu'elle peut prendre, que répondent les collaborateurs de cet ouvrage, des didacticiens bien connus de France, du Québec et de Suisse. La première partie offre une synthèse des différentes théories du cognitif, notamment de la théorie des situations. Elle propose diverses modélisations des rapports du cognitif au didactique, qui permettent de mieux en appréhender la complexité. La seconde partie présente et analyse des situations concrètes d'apprentissage et d'enseignement, où ces rapports se trouvent clarifiés et illustrés. Ce livre intéressera, bien sûr, les didacticiens et ceux qui enseignent les mathématiques, mais aussi, plus largement, tous les enseignants qui s'interrogent sur leur pratique.

Listing 1 - 10 of 130 << page
of 13
>>
Sort by