Listing 1 - 10 of 130 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Cognition. --- Social psychology. --- Cognition --- Psychologie sociale
Choose an application
Cognition. --- Cognitive psychology --- Cognition --- Psychologie cognitive
Choose an application
Cognition in children. --- Cognition. --- Learning, Psychology of.
Choose an application
Language --- Cognition --- Social interactions
Choose an application
Choose an application
The interdisciplinary field of cognitive science brings together elements of cognitive psychology, mathematics, perception, and linguistics. Focusing on the main areas of exploration in this field today, Cognitive Science presents comprehensive overviews of research findings and discusses new cross-over areas of interest. Contributors represent the most senior and well-established names in the field. This volume serves as a high-level introduction, with sufficient breadth to be a graduate-level text, and enough depth to be a valued reference source to researchers.
Choose an application
Cognition in children. --- Cognition chez l'enfant --- Piaget, Jean,
Choose an application
#PBIB:2002.1 --- Cognition --- Congresses
Choose an application
Que peut-on apprendre des conduites des élèves en situation d'enseignement des mathématiques ? Que révèlent les interactions enseignant-élèves ? Ou, pour le dire en termes de didactique, quelle place occupe le cognitif dans les situations d'enseignement ? C'est à cette question, dans les multiples aspects qu'elle peut prendre, que répondent les collaborateurs de cet ouvrage, des didacticiens bien connus de France, du Québec et de Suisse. La première partie offre une synthèse des différentes théories du cognitif, notamment de la théorie des situations. Elle propose diverses modélisations des rapports du cognitif au didactique, qui permettent de mieux en appréhender la complexité. La seconde partie présente et analyse des situations concrètes d'apprentissage et d'enseignement, où ces rapports se trouvent clarifiés et illustrés. Ce livre intéressera, bien sûr, les didacticiens et ceux qui enseignent les mathématiques, mais aussi, plus largement, tous les enseignants qui s'interrogent sur leur pratique.
Learning. --- Cognition. --- Knowledge, Theory of.
Listing 1 - 10 of 130 | << page >> |
Sort by
|